REVENUE SHARING. Czy Firmy Dzielące Się Przychodami Są Uczciwe?

REVENUE SHARING – metoda zarobkowa, która wielu ludziom „uszkodziła szare komórki” w poprzednich latach w Polsce… 😉 

W ostatnich latach w Polsce, dość słynne stały się firmy, które dzielą się swoimi przychodami z użytkownikami. Najczęściej są to platformy reklamowe, których główną usługą/produktem, jak sama nazwa wskazuje, jest reklama (kampanie reklamowe).

Jeśli jesteś aktywnym użytkownikiem i korzystasz z usług reklamowych danej firmy (opłacasz konkretne kampanie reklamowe, czy też kupujesz konkretne pakiety reklam, w ramach których, możesz promować swoje strony, blogi, produkty, biznesy… w Internecie), a firma w zamian za to, oddaje Ci część swojego przychodu. Dzięki temu Ty, jako reklamodawca, dość że otrzymujesz zwrot kosztów poniesionych na kampanie reklamowe (np. w czasie ok. 1,5 miesiąca), to jeszcze dodatkowo zarabiasz pieniądze.

Obecnie jest to jeden z najprostszych, legalnych sposobów na zarabianie pieniędzy w Internecie oraz na reklamę, której koszty nam się ZWRACAJĄ (czego w większości przypadków nie można doświadczyć w Google, na Facebooku, czy innych znanych platformach reklamowych – tak, Facebook oprócz tego, że jest portalem społecznościowym, to jest również platformą reklamową).

…ale tam, gdzie jest łatwo – tam się ludziom bezpieczniki w głowach przepalają 🙂 …sam fakt prostoty metody zarobkowej w tego typu firmach, większość ludzi przerasta. Nie mieści się ludziom w głowach, że można legalnie zarabiać np. kilkaset dolarów dziennie, pracując 10-15 minut każdego dnia.

Moja Przygoda z REVENUE SHARING Rozpoczęła Się…

Ja osobiście pierwszy raz w tego typu biznes, zaangażowałem się albo pod koniec 2012 roku albo początkiem 2013 roku. 

Przetestowałem mnóstwo różnych platform, działających na zasadzie Revenue Sharing, ale taką jedną „perełką” była platforma reklamowa AD HIT PROFITS. Ludzie po prostu wariowali widząc, jak szybko ich przychody rosną, ale niestety sam założyciel (uczciwy człowiek) popełnił trochę błędów, nie inwestując zbyt wielu pieniędzy w zabezpieczenia swojej platformy reklamowej, czego następstwem były akcje hakerów, którzy narobili trochę „bałaganu”. Hakerzy + mnóstwo ludzi nieprzygotowanych mentalnie na ten model biznesowy i tak szybki wzrost dochodów, sprowadzili tę platformę reklamową prawie na samo dno w ciągu niecałego roku.

Mnóstwo ludzi zaczęło „opluwać” właściciela firmy w Internecie – zarówno wtedy, jak platforma przeżywała ogromny rozwój, jak również wtedy, kiedy pojawiły się problemy z hakerami…

Jedni ludzie nie potrafili zrozumieć bardzo prostego mechanizmu funkcjonowania platformy, innym nie mogło się pomieścić w głowach, że rzeczywiście można tak łatwo zarabiać pieniądze w Internecie i przede wszystkim legalnie.

Zabawne sytuacje miały też miejsce, jak pierwszy raz miałem rozliczyć się z Urzędem Skarbowym z dochodów uzyskanych np. w AD HIT PROFITS i chciałem dowiedzieć się jak z takich dochodów mam się rozliczać, na którym druku PIT itd. – doradcom podatkowym i pracownikom Urzędów Skarbowych, opadały szczęki, oczy wychodziły z orbit i nie wiedzieli, co powiedzieć… 🙂 Sporo czasu straciłem oraz trochę pieniędzy, żeby poznać w miarę rzetelną odpowiedź w tym temacie…

Teraz – 2 lata później jest trochę inaczej. Jest coraz większa grupa świadomych ludzi na świecie, która docenia ten model biznesu i dostrzega, że można żyć i zarabiać zupełnie inaczej, łatwiej… W kwestii rozliczania się z tego typu dochodów, również jest coraz większa świadomość wśród doradców podatkowych i urzędników.

 

Czy Na Pewno Firmy Działające Na Zasadzie Podziału Przychodów Są Uczciwe?

Tak jak w przypadku większości modeli biznesowych, firm, serwisów zarobkowych – w przypadku platform reklamowych dzielących się przychodami/zyskami, trzeba również mocno uważać.

W mojej opinii oraz z moich doświadczeń z 2013 roku wynika, że ok. 97 -99% platform reklamowych dzielących się przychodami, to niewypały.

– jedne z nich są uczciwe, właściciele firm również, ale po prostu upadają tak, jak większość firm na świecie

– inne są z góry nastawione na „okrojenie” ludzi z pieniędzy (często nie ma za daną platformą żadnej firmy, tylko wszystko jest zbudowane na kłamstwie…). Te platformy rozmnażają się w ogromnym tempie, a większość ludzi niestety daje się złapać w ich nieuczciwe sidła.

REVENUE SHARING – Metoda Na OGROMNE Oszczędności w Budżecie Reklamowym…

Każdy, kto chce rozwijać swoją własną firmę w Internecie albo zarabiać online np. dzięki programom partnerskim itp., potrzebuje reklamy, aby dotrzeć do potencjalnych klientów lub partnerów. Co z tego, że masz np. stronę www, blog, sklep lub stronę z ofertą, jak nikt jej nie widzi albo bardzo mała grupa osób je dostrzega. Trzeba się reklamować…

Większość znanych firm/gigantów reklamowych, zabiera 100% pieniędzy dla siebie. Reklamodawca płaci za kampanię reklamową i nie ważne, czy coś sprzeda, czy też nie – firma obciąży go kosztami. Czyli większość reklamodawców wyrzuca pieniądze w błoto…

Platformy dzielące się przychodami również nie dają gwarancji, że dzięki reklamie zakupionej na ich platformach, reklamodawca coś sprzeda itp., ale dają możliwość odzyskania kosztów poniesionych na kampanie reklamowe i dodatkowo zarobienia sobie pieniędzy… i to odróżnia w ogromnych stopniu te platformy reklamowe od całej reszty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *