Remarketing – Czy Jesteś Śledzony Przez Reklamę?

Czy czujesz się czasem w Internecie, jakby ktoś Cię śledził? …jakby firma/właściciel strony, na której byłeś/aś w ostatnim czasie, „chodził za Tobą”? Czy nie zastanawiało Cię nigdy, że reklamy sklepu internetowego (w którym przeglądałeś/aś oferty np. tydzień temu), są prawie wszędzie w Internecie, gdzie tylko wchodzisz? – Facebook, Myspace, NK…

 

Czy te firmy są aż tak bogate, że ich reklamy wyświetlają się wszędzie (nawet w największych portalach, gdzie koszt reklamy jest potężny)? Odpowiedź brzmi nie. To jest tzw. reklama remarketingowa.

Co to jest remarketing i jak możesz go wykorzystać w swoim biznesie do osiągania lepszych rezultatów?

Remarketing to świetna opcja, dzięki której możesz powtórnie sprowadzić potencjalnych partnerów lub klientów do swojego sklepu internetowego lub dowolnej strony, bloga… Czyli możesz spowodować, że osoby, które już odwiedziły Twoją stronę, sklep, blog…, wrócą do Ciebie.

Większość ludzi z reguły nie korzysta za pierwszym razem z danej oferty, ale jak zobaczą tę samą ofertę po raz drugi, trzeci, czwarty…, to wtedy konwersja jest o wiele wyższa – masz znacznie większe szanse na pozyskanie klienta lub partnera do swojego biznesu. 

Także warto jest inwestować swoje pieniądze w reklamy remarketingowe, zamiast w reklamy, które sprowadzają tylko i wyłącznie nowy ruch/nowych ludzi na Twoje strony, serwisy.

Jak w praktyce wygląda remarketing? Gdzie uruchamia się takie kampanie remarketingowe?

Jeśli na przykład chcesz, aby Twoje reklamy pojawiały się tylko na Facebooku, to zakładasz sobie konto reklamowe, w tym właśnie portalu, generujesz specjalny „pixel”, czyli kod, który później umieszczasz w źródle swojej strony, bloga, sklepu… i do tego pixela tworzysz swoją kampanię reklamową, której celem jest np. promocja jakiegoś produktu, usługi, współpracy… w Twoim serwisie. Osoby które wejdą do Twojego serwisu, będą później „śledzone” przez ten kod, który będzie im ponownie wyświetlał Twoje reklamy. 

Dzięki temu możesz z powrotem sprowadzić te same osoby do swoich ofert, serwisów…

Google AdWords również oferuje usługę kampanii remarketingowych – tutaj jest znacznie więcej opcji. Dzięki tworzeniu tzw. list remarketingowych, możesz sprowadzić ludzi (np. do swojego sklepu internetowego), którzy zrobili pewną czynność, ale jej nie dokończyli – czyli np. zaczęli wypełniać formularz zamówienia, ale wyszli/porzucili koszyk… Dzięki listom remarketingowym, możesz uzyskać dużo lepsze rezultaty. Reklamy remarketingowe tworzone w Google, pojawiają się w wielu znanych portalach (jak np. YouTube)…

Jest również np. taki serwis zagraniczny, który nazywa się Retargeter, w którym również można tworzyć kampanie remarketingowe i jeśli mówimy, że „reklamy śledzące wyświetlają się wszędzie” to jest to dość dobre określenie dla tamtego serwisu, bo reklamy retargetowane, utworzone u nich, wyświetlają się w wielu zagranicznych, znanych portalach (również na Facebooku).

Oczywiście remarketing nie jest opcją bezpłatną – są to płatne kampanie reklamowe, aczkolwiek dzięki nim, można znacznie zmniejszyć obniżyć koszty pozyskania klientów/partnerów. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *