Duży Szum i Później Cisza Wokół Firmy… – z czego to wynika?

…jeśli zarabiasz w Internecie, to pewnie zauważyłeś/aś nie jeden raz takie zjawisko, jak mnóstwo ludzi mówi, pisze o danej firmie, promuje ją, media wypowiadają się na jej temat (pozytywnie lub negatywnie) i trwa to przez jakiś czas (ogólnie duszy „szum” w mediach), a później nagle nastaje cisza i np. miesiącami nie ma „nigdzie” nowych informacji na temat tej firmy – lub przynajmniej ich nie dostrzegasz…

Wielu myśli sobie w takim momencie, że to już „po firmie”, że ona się nie rozwija, „wypaliła się”, bankrutuje… ale czy na pewno o to chodzi? Czy na pewno tak jest? W wielu przypadkach NIE.

…w marketingu istnieje takie zjawisko, na które amerykanie mówią „momentum” – w pewnych chwilach, mówią do swoich partnerów biznesowych „keep momentum!” 

Wiele firm z przeróżnych branż wykorzystuje to „zjawisko”, bo ma ono ogromny potencjał – może się ono przyczynić do bardzo dynamicznego rozwoju firmy lub zwiększenia sprzedaży produktów/usług do ogromnych ilości.

Takie zjawisko może trwać np. kilka dni, kilka tygodni… i wtedy robi się naprawdę głośno wokół danej marki, firmy, produktu itd.

Wykorzystują to np. duże sieci sklepów, które przed świętami lub początkiem nowego roku organizują wyprzedaże, promocje z dużą obniżką cen itp. i przy okazji tych wydarzeń, promują je na masową skalę (nieustannie pojawiające się reklamy w TV, w radio, banery reklamowe w Internecie, widea reklamowe na YouTube itd.).

Czyli chodzi tutaj o wykreowanie takiej sytuacji, która będzie powiązana z jakimś pragnieniem możliwie jak największej grupy osób i „nakręcanie” tej sytuacji do możliwie jak największych rozmiarów przez pewien czas. To jest taki moment, który może dać danej firmie lub osobie ogromnego „kopniaka” w kwestii rozwoju, wygenerowania potężnych zysków.

Dana firma/osoba może działać w jakimś temacie od dłuższego czasu, gdzie efekty są „jakieś” (nawet przez lata funkcjonowania firmy), natomiast ta jedna „chwila”, może być dla firmy/osoby jak „strzał w kosmos” w kwestii potężnego rozwoju, potężnych zysków…

Kto powinien wykorzystywać to zjawisko?

Przede wszystkim Ty! 🙂 Nie ważne, czy prowadzisz własną firmę oraz w jakiej branży działasz, czy też działasz po prostu w marketingu sieciowym, jako partner jakiejkolwiek firmy – warto „nauczyć się” dostrzegać lub tworzyć takie zjawisko, ponieważ to może być ta chwila, która na przestrzeni lat nie do końca udanych działań, może zmienić całkowicie Twoją sytuację lub sytuację Twojej firmy.

Mnóstwo firm wykorzystuje to zjawisko, czego z kolei wielu ludzi nie rozumie, nie dostrzega. Natomiast znam też takie firmy, które tego nie wykorzystują i w mojej opinii, to jest ich błąd.

Np. współpracuję od kilku lat z świetną firmą ALL IN ONE PROFITS, gdzie mam bardzo dobry kontakt z właścicielami i uważam ich (zwłaszcza główną założycielkę) za godnych zaufania, ale oni jak pracują nad czymś nowym i wprowadzają te nowości do swojej oferty, to przechodzi to wszystko bez większego echa – po prostu użytkownicy otrzymują coś nowego, a „świat zewnętrzny” prawie nic na ten temat nie wie… i to powoduje, że firma co prawda przez cały czas rozwija się, ale na jakimś tam swoim poziomie – nie ma natomiast takiego mocnego „jeb***cia”, że w ciągu np. tygodnia dowiaduje się o tej firmie „pół świata” i dołącza „kilka milionów” osób.

…natomiast współpracuję również z firmą FutureNet, gdzie jest zupełnie inne podejście – jak firma planuje uruchomić coś wartościowego, świetnego, to organizuje np. wydarzenie na żywo na ogromną skalę. To wydarzenie jest promowane przez partnerów firmy, czasem przez media i wiele osób, które zwróciły uwagę na możliwości, które firma planuje wprowadzić na rynek – przyciąga to uwagę wielu ludzi „z zewnątrz”, dzięki czemu firma pozyskuje wielu nowych użytkowników/klientów, a aktywni partnerzy firmy – partnerów biznesowych do swoich zespołów.

W 2017 roku w pewnym okresie czasu, dzieci miały dosłownie je*la na punkcie takiej „zabawki”, jak „spinner” – nie wiem, kto wykreował ten efekt „momentum” w kwestii tej zabawki, ale był taki moment, kiedy „wszyscy” mówili o tej zabawce – na Allegro sprzedawało się tysiące sztuk… Importerzy nie nadążali sprowadzać tego produktu z Chin, bo natychmiast im się to sprzedawało…

…i jeśli mówimy tutaj o zarabianiu pieniędzy, to musisz pamiętać, że to zjawisko trwa tylko „chwilę” i Ty musisz nauczyć się dostrzegać to zjawisko „momentum” oraz nauczyć się je wykorzystywać (czasem samodzielnie kreować). Wtedy przyniesie Ci to sporo korzyści.

W firmach, które rozwijają się bardzo dynamicznie, takich „chwil” może być sporo – np.:

  • firma przed startem organizuje tzw. „Pre-launch”, czyli buduje społeczność wokół swojej marki, wokół produktu/usługi, zanim oficjalnie wystartuje
  • po pewnym czasie działania, firma wprowadza promocję na pożądane produkty/usługi
  • firma planuje wprowadzić nowe rozwiązanie, na myśl o którym mnóstwo ludzi aż się „gotuje” z podniecenia

itp. itd.

Także wracając do tytułu tego artykułu – to, że jest cisza wokół danej firmy, wcale nie oznacza, że firma upada, że to już koniec. Po prostu rozwija się „swoim tempem”, ale nie wykorzystuje tego zjawiska, dzięki któremu mogłaby mocno wystrzelić w górę – nie każdy potrafi to wykorzystać…

KOMENTARZE

    1. Post
      Autor
      Łukasz Gałuszka

      Nie ma jeszcze oficjalnej inf. w tym temacie ani ze strony BitBay, ani ze strony FutureNet. Ogólnie w tym miesiącu powinien być start, ale konkretnej daty jeszcze nie ma. Wczoraj jedna osoba (która ma kontakt z jednym z właścicieli FN) na Facebooku umieściła krótką wiadomość odnośnie FuturoNetwork (…pakietów wydobywczych itd.), że praktycznie „wszystko” jest już ukończone – trwają jeszcze tylko prace związane z zabezpieczeniami. Także wygląda na to, że start w tym temacie może być na dniach, a wprowadzenie Futuro na BitBay pewnie też blisko tego terminu…

    2. Post
      Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *