[Dla Blogerów] Jak Pisać Skuteczne Artykuły?

Każdy bardziej świadomy bloger, który zdaje sobie z tego sprawę, że może wykorzystać swój blog i swoją pracę nad treściami/wartościami, które przekazuje… do zarabiania pieniędzy na wiele różnych sposobów – zadaje sobie pytanie, jak to robić lepiej, skuteczniej itd.

Blog to nie tylko źródło wiedzy w jakimś temacie, ale też świetne narzędzie do realizowania, czy też osiągania jakichś zamierzonych celów – mogą być one bardzo różne. Młode, ładne dziewczyny np. mogą marzyć sobie o zostaniu modelką w przyszłości, więc chcą się pokazać w sieci, chcą zostać zauważone i do tego celu mogą wykorzystać narzędzie, którym jest blog.

Firmy, czy też partnerzy danych firm działający w różnych modelach biznesowych, mogą chcieć zbudować sobie listę mailingową, pozyskać klientów lub partnerów biznesowych, zwiększyć sprzedaż itd. 

Jest wielu ludzi (blogerów) i wiele różnych celów związanych z prowadzeniem bloga.

 

Strategia, Którą Możesz Wykorzystać…

Kilka lat temu współpracując z jedną z firm, których flagowym produktem była platforma blogowa, postanowiłem przetestować ich strategię, którą sugerowali, aby wykorzystywać… i tamta strategia zakładała, że codziennie muszę napisać na swoim blogu nowy artykuł (przez min. 21 dni).

Dlaczego 21 dni? – bo mniej więcej w tym czasie, człowiek wyrabia sobie nowy nawyk (jeśli każdego dnia powtarza daną czynność) – przynajmniej teoretycznie… 🙂

Z jednej strony jest to pozytywne, żeby sobie taki nawyk systematyczności wyrobić, bo systematyczność w kwestii prowadzenia własnego bloga jest bardzo ważna, ale ta strategia ma też swoją negatywną stronę.

Jedna osoba z zagranicy stworzyła grupę zamkniętą na Facebooku dla nas, czyli dla „maniaków” blogowych 🙂 w tamtym czasie, którzy zdecydowali się podjąć wyzwanie i codziennie po napisaniu swojego artykułu, każdy wrzucał link do swojego artykułu w tamtej grupie – taki sposób wzajemnego motywowania się.

Minusem tego rozwiązania było to, że po tych kilkudziesięciu dniach codziennego blogowania, ludziom zaczynało „przepalać bezpieczniki” 🙂 – przynajmniej większości z nich… i to zmuszanie siebie do codziennego blogowania zauważyłem, że zaczynało kierować ludzi w stronę tandety.

Już nie było takiego mocnego nacisku ze strony blogerów, żeby na swoim blogu przekazywać głównie wartość, tylko był nacisk na to, „żeby zrobić swoje” danego dnia, także z czasem zaczynało robić się coraz bardziej tandetnie… – a czy tandeta przyciągnie do Twojego bloga i do Ciebie wartościowych ludzi? Nie bardzo…

Także odnośnie tej metody, którą możesz stosować, chcę tylko tyle dodać (z własnych doświadczeń i obserwacji), że wymaga ona dużej modyfikacji – systematyczność jak najbardziej jest potrzebna w kwestii prowadzenia bloga, ale trzeba także dać sobie trochę czasu na napełnienie siebie, swojego umysłu – wiedzą w danym temacie i własnymi doświadczeniami oraz przemyśleniami, którymi możesz się podzielić na blogu…

Sekret Skutecznych Artykułów/Bloga…

Kilka lat temu słuchałem/oglądałem z podziwem nagranie wideo człowieka, który nazywa się Justin Verrengia. Jest człowiek, który kilka lat temu był jedną z kilku najlepiej zarabiających osób w Empower Network (w zasadzie stał się milionerem dzięki współpracy z tamtą firmą) i nagrał on wtedy jedno bardzo wartościowe dla mnie wideo (niestety tamto wideo było tylko przez krótki czas dostępne), w którym Justin podzielił się inf., jak on wraz z żoną zarobili sporą kwotę pieniędzy w tamtej firmie, dzięki blogowaniu.

…wspomniał on wtedy o czymś takim, jak dzielenie się na blogu informacjami płynącymi prosto z serca – w pewnym sensie był to jego „sekret sukcesu”.

Mówił o tym, że dzieląc się tymi wartościami „płynącymi z serca”, zbudował tak szybko i tak duży biznes, który wygenerował dla niego i jego żony spore dochody.

…wtedy jeszcze nie rozumiałem tego w 100%, co to znaczy – jak osiągnąć taki „stan” itd., ale od pewnego czasu również czasem „tak mam”, że po prostu czuję całym sobą, że powinienem o danym temacie napisać, przygotować materiały i poświęcam na to np. kilka godzin danego dnia.

Te tematy, na które poświęcam rzeczywiście mnóstwo swojej energii, powodują największe zaangażowanie ludzi, one najmocniej przyciągają ludzi do moich blogów.

Bardzo dużym błędem blogerów jest myślenie na takiej zasadzie, że zrobią coś niemal identycznie jak inny bloger, który ma rezultaty (np. skopiują/ukradną jego artykuł) i również będą mieć świetne rezultaty. Ogromny błąd… Wiedza, doświadczenia, przemyślenia, Twoja praca… powinny z Ciebie wypływać i to powinieneś przelewać na „strony” swojego bloga.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *