Czy Polecanie Jest ZŁE?

Jak prześledzimy Internet (zwłaszcza różne grupy na portalach społecznościowych, czy też wpisy na forach internetowych), to można zauważyć, że bardzo duża część ludzi, odbiera polecanie/rekomendowanie produktów, usług, projektów biznesowych negatywnie.

Bardzo często można spotkać się z wpisami w stylu „poszukuję pracy przez Internet – bez polecania, bez inwestycji…”

Mnóstwo ludzi odbiera polecanie produktów/usług przez inne osoby w ten sposób: „bo on na mnie zarobi”, „bo on ma na mnie prowizję” itp., ale nie do końca działa to w ten sposób – to nie jest tak, że on/a NA TOBIE zarobi… i za chwilę ten temat rozwinę, ale najpierw mój przykład z ostatnich tygodni.

KAŻDY Z NAS POLECA COŚ „KAŻDEGO MIESIĄCA”…

W ostatnich tygodniach, jeden człowiek malował dach mojego domu i poprawiał kilka zleconych przeze mnie rzeczy (drobne sprawy remontowe)… i w trakcie tych dni wywiązała się rozmowa z moją ciotką, że ona też potrzebuje kogoś, kto ułożyłby jej płytki na klatce schodowej… i w fazie końcowej doszło do tego, że ten człowiek pozyskał nowe zlecenie.

W momencie, jak ten facet zakończył u mnie zlecone prace, okazało się, że inna osoba z mojej rodziny ma kłopot z „fachowcem”, który miał ocieplać dom tej osobie i wykonać kilka innych prac przed zimą, ale niestety przez cały czas kłamie odnośnie terminów (przeciąga je) itd., więc mówię „porozmawiaj z Marcinem” (człowiek, który malował u mnie dach…), „może on również takie rzeczy robi”. Jak się okazało – dogadali się. Ta osoba dzięki mojemu poleceniu zarobi na tym drugim zleceniu ok. 10 000 zł.

W sumie ten człowiek łącznie zarobi dzięki mojemu zleceniu i moim/rodziny poleceniom ok. kilkunastu tysięcy złotych…

…i tak się dzieje przez cały czas, że coś komuś polecamy (świadomie lub nieświadomie) – np. kupisz pyszne i tanie pomidory w jakimś sklepie, powiesz o tym komuś z rodziny/znajomych i te osoby też je kupią. Jak ktoś wykona dla ciebie jakąś usługę bardzo profesjonalnie, co wprowadzi się w bardzo pozytywny nastrój – podzielisz się z innymi ludźmi dobrym słowem na temat tamtej osoby/firmy i niektóre z tamtych osób również skorzystają z usług tej osoby/firmy widząc w tym dużą wartość.

Tylko, że Ty nie masz z tego fizycznie NIC – no być może oprócz satysfakcji, że pomogłeś tamtej osobie/firmie, która w Twoich oczach zasługuje na więcej…

FIRMY ZAMIAST PŁACIĆ ZA REKLAMĘ BEZDUSZNYM KORPORACJOM – PŁACĄ TOBIE…

Większość ludzi nie chce tego zrozumieć i ma niesamowity ból dupy z tym związany, ale… jak podejmujesz współpracę z jakąkolwiek firmą, w jakimkolwiek modelu biznesowym, gdzie istnieje element rekomendacji (np. programy partnerskie, MLM, MLPS, Revenue Share…) i polecasz jakikolwiek produkt/usługę innym ludziom, to jest to bardzo podobna sytuacja do wspomnianych powyżej z tym, że za poświęcony czas na rozmowę, podzielenie się kontaktem, napisanie postu itd. dostajesz prowizję/bonus od firmy.

Wielu patrzy w ten sposób „bo ty na mnie zarobisz!”, ale to nie jest tak do końca, bo pieniędzmi nie dzieli się osoba kupująca z osobą, która jej pokazała dany produkt/usługę, tylko firma dzieli się swoim zyskiem z zakupu pozyskanego klienta. Także dla klienta fizycznie (finansowo) nie ma to żadnego znaczenia, że kupi produkt/usługę z czyjegoś polecenia, czy bezpośrednio w firmie/sklepie, bo nie wyda ani grosza więcej

Także twierdzenie, że ktoś na tobie zarobi, bo z jego polecenia kupiłeś/aś jest głupie, natomiast faktem jest, że jeśli kupisz cokolwiek z czyjegoś polecenia w danej firmie, sklepie itd., to dość, że zyska dana firma dzięki Tobie, zyska również na tym osoba, która Ci poleciła to coś, bo dostanie od firmy część jej zysku od Twojego zakupu… 
(różnica jest tutaj taka, która do wielu nie dociera, że osoba polecająca nie wyciąga Ci z portfela pieniędzy… – ona dostanie wynagrodzenie od firmy za pokazanie Tobie ich oferty, jeśli spodoba się ona Tobie i dokonasz zakupu…, czyli sam/a podejmiesz decyzję o zakupie danego produktu/usługi…)

Jest coraz więcej firm, które zamiast wydawać po kilkadziesiąt, czy kilkaset tysięcy złotych miesięcznie na reklamę w różnych miejscach, wolą się podzielić swoimi zyskami z ludźmi, którzy „przyprowadzą” do nich klientów. Dla firm jest to bardzo korzystne, bo nie muszą na starcie dysponować olbrzymimi środkami na reklamę i koszty pozyskania klienta są znacznie niższe w tym przypadku, a druga korzyść jest taka, że „każdy” człowiek może sobie dzięki temu zarobić pieniądze po prostu dzieląc się z innymi ludźmi „dobrą nowiną”…

KOMENTARZE

    1. Post
      Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *