BLOG (Część 1). Jak Zaplanować Swój Pierwszy Blog?

Planowanie swojego pierwszego bloga lub też start z swoim pierwszym blogiem, może być stosunkowo łatwy, albo bardzo trudny – w zależności od tego, czy się wie, o czym pisać/tworzyć artykuły/materiały, czy też nie.

Większość ludzi rezygnuje na samym starcie, bo np. nie chce im się poświęcić trochę czasu, aby mocno zastanowić się nad tym, w jakim kierunku podążać, na czym się skupić, o czym pisać… Wielu ma najprostszą wymówkę na świecie „aaa nie wiem o czym pisać” i to im wystarczy, aby zrezygnować z blogowania – ja natomiast wierzę, że KAŻDY człowiek ma o czym pisać, jeśli tylko zechce to robić.

…Więc Jak Zaplanować Swój Pierwszy Blog?

Największą głupotą jest podążanie/tworzenie bloga na ślepo. Ja na przykład, dawno temu stworzyłem swój pierwszy blog i był on związany z zarabianiem w Internecie, ale zacząłem prowadzić go bez żadnego głębszego sensu i pomysłu oraz na darmowej platformie blogowej, gdzie właściciele platformy, wyświetlali swoje reklamy – po napisaniu kilku artykułów, zabrakło mi pomysłów na dalszy rozwój bloga, natomiast ograniczenia techniczne i wyświetlające się, konkurencyjne reklamy, zaczynały mnie coraz bardziej irytować – porzuciłem tamten blog i stwierdziłem, że więcej nie będę tworzył i rozwijał swoich blogów.

Ogólnie pojęte zarabianie w Internecie, stało się w pewnym momencie moją pasją i po prostu tym, co chcę robić w swoim życiu. Przez cały czas (tydzień w tydzień) „drążyłem” temat zarabiania w Internecie poszukując różnych rozwiązań, testując różne projekty, narzędzia itd. i w pewnym momencie stwierdziłem, że jednak prowadzenie bloga jest również tym, co chcę robić i co przede wszystkim w dużym stopniu będzie wspomagało rozwój mojego biznesu.

Zacząłem tworzyć blogi typowo pod kątem konkretnych biznesów/firm, z którymi współpracowałem i to było dobre rozwiązanie. W międzyczasie stworzyłem kilka blogów znów bez żadnego pomysłu i ponownie skończyło się to tym, że część z nich po prostu pewnego dnia porzuciłem, a część usunąłem… Także sporo czasu niepotrzebnie straciłem.

 

Jak Możesz Zaplanować Sobie Swój Pierwszy Blog, Aby Szybko Po Starcie Nie Zrezygnować z Braku Pomysłów?

Przede wszystkim, nie kopiuj innych ludzi, bo to nie wypali – to, że na przykład ja albo ktokolwiek inny, generuje rezultaty, dzięki blogowaniu i pisaniu np. o zarabianiu w Internecie, czy też o zdrowiu, nie oznacza, że w Twoim przypadku również się to sprawdzi.

Pierwsza myśl wielu osób, które chcą zbudować swój blog, to „aaa zrobię tak samo jak tamten gość, który zarabia sporo pieniędzy, dzięki swojemu blogowi i będę mieć takie same rezultaty” – NIEPRAWDA! 

Jeśli robisz coś na siłę, tylko np. dla pieniędzy i nie widzisz żadnego innego sensu w blogowaniu, niczego ważnego/pozytywnego, co kryje się za blogowaniem i zarabianiem pieniędzy, dzięki blogowi – nie będziesz mieć pozytywnych rezultatów, bo będzie to nie szczere i puste. Ludzie nie będą tego postrzegać jako wartości.

Zastanów się przez chwilę, co Ciebie tak naprawdę mocno interesuje, a wręcz pochłania…, co chcesz rozwijać w sobie – jakie umiejętności? …albo na czym się już znasz i chcesz wiedzieć, umieć jeszcze więcej w tym temacie? – TO JEST TWÓJ TEMAT NA BLOG, a nie skopiowanie kogoś i udawanie, że to co robisz, jest Twoje.

Jeśli totalnie nie jesteś wstanie określić, co tak naprawdę jest Twoją pasją, to „idź” w dowolnym kierunku, w kwestii prowadzenia bloga – zacznij to robić na dowolny temat, popełniaj błędy.  W pewnym momencie stwierdzisz, że to co robiłeś/aś np. przez kilka miesięcy, jest nic nie warte i zmarnowałeś/aś tylko swój czas, ale wtedy być może pojawi się myśl w Twojej głowie, o czym tak naprawdę chcesz pisać, co jest tą Twoją właściwą „drogą”… Świetne pomysły, pasje… rodzą się z działania, a nie z bierności i negatywnego myślenia.

Ja popełniłem w swoim życiu mnóstwo błędów, odniosłem mnóstwo porażek, ale duża część z tych porażek, pozwoliła mi dostrzec inną stronę tego, co powinienem robić, co tak naprawdę chcę robić, a czego nie…

Kim Będą Czytelnicy Twojego Bloga?

Tworząc swój blog, warto poświęcić trochę czasu i zastanowić się, jaki będzie Twój target – do kogo chcesz kierować swoje treści. Warto możliwie jak najdokładniej określić swoich potencjalnych odbiorców (ich wiek, płeć, zainteresowania, czym się zajmują itd.)  i później tworzyć treści adekwatne do swoich odbiorców.

 

Przykład: prowadzę blog na temat firmy FAMILO i rozwiązań, jakie ta firma daje każdemu członkowi społeczności.

Więc kim są czytelnicy mojego bloga? Przede wszystkim już obecni użytkownicy, głównie osoby w wieku od 30 lat w górę. Są to także osoby poszukujące oszczędności oraz dodatkowego źródła dochodu, a także ludzie, którzy po prostu chcą wygodnie – bez wychodzenia z domu, dokonywać zakupów produktów codziennych i nie tylko.

Czyli niektóre artykuły na tamtym blogu, napisałem w taki sposób, aby pomóc obecnym użytkownikom w zrozumieniu pewnych kwestii związanych z FAMILO, w innych artykułach uświadamiam potencjalnych klientów/partnerów, dlaczego warto korzystać z rozwiązań, które oferuje polska firma FAMILO itd.

Im dokładniej określisz potencjalnych czytelników swojego bloga, tym łatwiej będzie Ci dopasować treści artykułów do ich potrzeb, a to z kolei wpłynie na większe zainteresowanie tym, co robisz. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *